5 tips til å styrke din personlige merkevare på LinkedIn

linkedin merkevarebygging på linkedin personlige merkevare May 09, 2017

Er du på LinkedIn allerede, men vet ikke helt hvordan du skal bruke det? Har du behov for å styrke din personlige merkevare profesjonelt? Har du behov for å være mer synlig profesjonelt?  

Jeg har samlet 5 tips til hvordan du kan styrke din personlige merkevare på LinkedIn. 

Men før du velger å bruke tid på LinkedIn, er det viktig å vite om dette mediet er riktig for deg.

For hvem er LinkedIn viktig? LinkedIn er viktig for: 

  • Alle som ønsker å utvide ditt profesjonelle nettverk
  • Alle som ønsker å holde seg oppdatert faglig og bransjemessig
  • Rekrutterere som ser etter spennende nye kandidater
  • Jobbsøkere som både leter etter drømmejobben og ønsker å fremstå som dyktig og attraktiv for nettopp disse.
  • Gründere som ønsker å bli kjent med nye potensielle kunder og være mer "top of mind" i sin bransje. 

LinkedIn er som Facebook for business.

Akkurat som Facebook kan du legge ut og dele poster og videoer,  men temaene på LinkedIn er mer rettet mot fag, profesjon og bransje – ikke ferie, venner og fritid. 

De fleste vet at LinkedIn er et sted for å vise frem din CV, men ikke alle vet at LinkedIn har mange spennende tilleggsfunksjoner som gjør at du kan få frem enda mer av det som gjør deg unik.

Her er 5 tips til hvordan du kan styrke din personlige merkevare på LinkedIn. Ønsker du enda flere tips kan du også sjekke 23 tips til hvordan du kan bygge din personlige merkevare på LinkedIn.

1.     Skreddersy 'overskriften'

Dette er det feltet som står under navnet ditt på LinkedIn. Her kan du si noe mer om hvem du er, hva du gjør og hva du står for - ikke bare inkludere tittelen din som du har i dag. (max. 120 tegn) 

2.     Sammendrag 

Sammendraget gir en fin anledning til å vise mer av hvem du er, hva du står for og hva som er din røde tråd i karrieren din. Husk at de første setningene er viktigst og bør skape interesse. (Max 2000 tegn)

3.     Ferdigheter

Du kan legge til opptil 50 ferdigheter. Her kan også dine kontakter anerkjenne deg for ferdigheter. Ta styringen selv over hvilke ferdigheter du ønsker å inkludere og velg å la de 10 viktigste ferdighetene vises først (du kan overstyre rekkefølgen selv).

4.     Blogg

LinkedIn har en superenkel bloggfunksjon. Du kan nå ut til enda flere om du i tillegg til egen blogg også legger ut bloggartikler direkte i LinkedIn.

5.     Dele poster, videoer og artikler

”Du er hva du deler” passer like bra på LinkedIn som på Facebook, men på LinkedIn kan du få frem enda mer av ditt profesjonelle fotavtrykk.

Jobber du mer med disse 5 tipsene vil du allerede oppnå en tydeligere personlig merkevare.

Men det er også mange andre spennende muligheter på LinkedIn for å styrke din personlige merkevare.

Har du lyst på flere tips, last ned 23 tips for å styrke din personlige merkevare på LinkedIn.

Hvis du har en ufyllstendig profil på LinkedIn? Sjekk videoen under. 

Har du noen spørsmål, kommentarer eller noe du ønsker mer input på, er det hyggelig om du legger igjen en kommentar i feltet under. 

Lykke til med å tydeliggjøre din personlige merkevare på LinkedIn.

 PS! Trenger du tips til hva du kan gjøre for å bygge din personlige merkevare, uavhengig av medie, sjekk ut minikurset: Finn din autentiske merkevare