Er merkevarebygging fasadebygging?

Tenker du at personlig merkevarebyggingen handler om å bygge en fasade? At det handler om å ha en fin nettside, si de riktige ordene, se ut på en bestemt måte og gjøre de riktige tingene? Da er du nok dessverre ikke alene, men merkevarebygging er IKKE fasadebygging.

Hvis du bygger en merkevare som ikke egentlig er DEG og det du står for, men noe du tror andre vil like, da skiller du deg av med deg selv og det du står for. Som menneske er dette både vanskelig og destruktivt.

Å leve opp til en fasade, kan gjøre at en tiltrekker seg både feil kunder, feil firma og feil jobb. Det er mange som har gått på en smell med å være for lenge i en jobb som ikke var helt ”dem” og som ikke var i tråd med deres verdier.

Å bygge fasade er ikke god merkevarebygging og er mer veien til fiasko.

Det å utgi seg for en annen en den man er innerst inne, kan både tappe energi og engasjement på sikt.

Det verste er at du mister deg selv på veien.

I teorien kan vi altså bygge en fasade som merkevare, men det fungerer veldig sjelden i praksis. Spesielt ikke når vi snakker om personlige merkevarer.

Det som er suksesskriteriet i merkevarbyggingen er å få frem din unikhet og la din personlige merkevare gå hånd i hånd med din personlige utvikling.

Du kan ikke være en som du ikke er, men du kan jobbe med å endre eventuelle negative overbevisninger som kan stå i veien slik at du blir mer den du er på ditt aller beste.

Det handler om å FINNE, TYDELIGGJØRE OG SYNLIGGJØRE det som gjør deg unik. Først da vil du kunne tiltrekke deg drømmejobben eller de kundene som du elsker å jobbe med.

Lyst å finne din autentiske merkevare? Sjekk ut GRATIS minikurs her.  Kanskje dette kurset er akkurat hva du trenger? Her får du spørsmål, øvelser, forklaringer, en bok og en guidet meditasjon. 

Lykke til med å tydeliggjøre og bygge din personlige merkevare.