Hvor mye av deg viser du på jobb?

Visste du at en av de viktigste triggerne for trivsel på arbeidsplassen er at de ansatte føler seg trygge på å være seg selv? 

Kanskje ikke så overraskende, men likevel er det mange ledere som går inn i lederrollen, uten å vise for mye av sin personlighet.

Personlighet er liksom noe som hører til privatlivet. På jobben skal man være profesjonell, fremstå perfekt og leve i tråd med forventninger til hva en leder skal være og gjøre, eller....?

Hva tror du er den viktigste årsaken til at en leder skaper engasjement og trivsel i teamet? 

Hva kjennetegner de beste lederne som du har hatt i forhold til å skape et godt arbeidsmiljø?

Er det at lederen leverer oppgavene sine perfekt?

Er det at lederen viser minst mulig av sin personlighet?

Er det at lederen fremstår mer nøytral og korrekt i sin måte å være på?  

Hvordan skal en leder inspirere de ansatte til å våge å være mer seg selv, hvis lederne ikke er trygge eller komfortable med å være seg selv?

Er det mulig å skape engasjement og god trivsel hvis man alltid fremstår som korrekt og perfekt?

 

"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou 

Hva med deg? Hvor mye av deg tar du med deg inn i rollen som leder eller ansatt? Kanskje du også har et potensiale i å synliggjøre mer av hvem du er og hva du står for?

Det å bli trygg på hvem du er og hva du står for er fundamentet i god personlig merkevarebygging. På tide å tydeliggjøre og din personlige merkevare? Få gratis tilgang til mini-kurset; Finn din autentiske merkevare.