Hvordan finne din unike stemme som gründer

autentisk merkevare din unikhet finn din unikhet gründere gründertips merkevare for gründere personlig merkevare for gründere vær unik Jun 11, 2023

Det er én vanlig utfordring som går igjen, spesielt for gründere.

Nemlig å finne sin distinkte stemme, sin annerledeshet. Det som naturlig setter dem i forsetet. Dette er ofte likt for både nye og etablerte gründere. 

Da klarer ikke å sette ord på sin egen unikhet. 

Det er lett å bruke fine ord til å beskrive hva du gjør, eller å si "de riktige tingene", men det er ikke her ulikheten ligger. Du skiller deg ikke ut med å si det du tror folk forventer å høre. Du får ikke kunder ved å være som alle andre i bransjen. 

Hvordan kan du som gründer finne din unikhet? 

Den enkleste metoden er å minne seg på hvorfor du gjør det du gjør. 

Når jeg spør gründere om hva som motiverte dem til å ta det modige steget med å bli gründere, kommer ofte gullet etterhvert.

Da løsriver de seg fra salgs-språket og de innøvde, perfekte setningene, Jeg får presentert det mer autentiske og genuine - det som kommer rett fra hjertet uten å være finpolert.

Her ligger kjernen til både annerledesheten, følelsene som treffer og ikke minst svaret på hvorfor kundene skal velge akkurat deg. 

Mange gründere vil ha stor nytte av å gå tilbake til røttene – til hvorfor de tok valget. Det handler om å finne tilbake til den gnisten som startet det hele. 

Det er når både du og din bedrift opererer fra hjertet og ikke bare fra hodet at du vil tiltrekke deg flere riktige kunder og muligheter.

Husk at du har en annerledeshet som ingen andre har, men den ligger gjemt i svaret på hvorfor du gjør det du gjør.