Hvem er du på sosiale medier? Hvilken merkevare bygger du?

merkevare for gründere personlig merkevare personlig merkevare og sosiale medier Apr 02, 2017

Hvem viser du at du er på sosiale medier? Vi bygger merkevaren vår enten vi er klar over det eller ikke. Vi har alle en personlig merkevare.

Den kan enten være svak eller sterk, den kan være tydelig eller sprike i alle retninger og den kan være ekte eller ikke helt deg...

Nye kanaler har gjort bevisstgjøring rundt egen merkevare mer aktuell enn noen gang. 

Sosiale medier, som LinkedIn, Facebook, Twitter og Instagram har blitt sterke plattformer å uttrykke vår personlighet på. 

Men sosiale medier har også gjort det enklere å bygge en fasade på bekostning av å være autentisk og ekte.

Derfor er det enda viktigere å være seg bevisst på hvilken merkevare man bygger. 

Det vi sier, hvordan vi sier det, hva vi deler videre samt de bildene og filmene som vi legger ut på sosiale medier, er med på å fortelle omverden hvem vi er og hva vi står for. Dette gjelder uansett om vi er bevisst på det eller ikke. Det er med på å bygge merkevaren vår. 

Vi hører ofte om rekrutteringsbyrå som bruker sosiale medier for å sjekke samsvar mellom hva de opplever på intervjuet og CV opp mot hvordan kandidaten er på sosiale medier. Og vi sjekker ofte opp nye bekjentskaper på sosiale medier før vi møter vedkommende. 

Hvem er du på sosiale medier? 

Har du lyst å bli mer bevisst på din egen personlighet og ta styring over hvordan du oppleves av andre? Har du lyst å sikre deg at du fremstår mer autentiske og ekte. Sjekk ut gratiskurset "Finn din autentiske merkevare"

 Sjekk også videoen under; 'Hva forteller du med profilbildet ditt'.  

Lykke til med å styrke din personlige og autentiske merkevare - også på sosiale medier!