Hvordan skille deg ut når alle fremstår like?

din unikhet hvordan skille seg ut personlig merkevare personlig merkevare for gründere personlig merkevare for ledere Jun 02, 2017

For en stund tilbake var jeg på et seminar med over 500 coacher og foredragsholdere fra hele verden. I første øyekast virket det som en umulig oppgave å fremstå unik i en slik sammenheng. Alle var jo fra samme bransje. Her fikk jeg en viktig påminnelse. Noe som vi alle kan bruke.

Jeg hadde vært på ”World Greatest Speaker Training” i USA sammen med over 500 andre coacher og foredragsholdere fra hele verden.

Det virket som de fleste snakket om de samme temaene og var interessert i de samme utfordringene. 

Kanskje jeg ikke var så unik likevel.

Jeg begynte å tvile på mitt eget budskap. Jeg begynte å tenke at det kanskje likevel handlet om å ha den sterkeste røsten, være dominerende og vise mest mulig kunnskap.

Jeg kjente til og med på følelsen av at jeg like gjerne kunne gi opp.

Har du følt det på samme måte noen ganger?

Heldigvis fikk jeg atter igjen sett hvor lett det er å gå i den gamle negative tankefellen.

Hvor feil kunne jeg ta - igjen! Jeg burde vite bedre. Jeg jobber jo med merkevarebygging og rådgir andre på dette temaet. 

Det er ikke det vi kan, teoriene, alle teknikkene eller hva som står på CV som skiller oss ut. Det er noe helt annet! Noe ingen kan ta fra oss. Noe ingen kan konkurrere med oss på.

Nemlig å være OSS SELV.

Vi har alle en historie, en unik årsak til at vi holder på med akkurat det vi gjør, enten du er coach, bedriftsleder eller håndverker. Vi har alle en unik personlighet og en måte å være på.

Det er våre opplevelser, det som har formet oss og ført oss til hvor vi er og hvem vi er i dag, som gjør oss unike.

Dette handler ikke om å rope høyest eller å være flinkest, men å huske at det er ingen i hele verden som har akkurat samme erfaringer og vært gjennom det samme som deg.

Selv om vi har samme utdanning, så tenker og reflekterer vi forskjellig. Vi har alle unike personligheter og vi kommuniserer på ulike måter. Vi har alle våre særegne historier.

Sjekk ut minikurset: Finn din autentiske merkevare 

Ja, til og med stemmen vår er helt unik. I følge stemmecoach Roger Love er det ingen i hele verden som har akkurat samme stemme og frekvens på stemmen som deg.

Etter å ha deltatt på denne konferansen og hørt så mange unike historier og refleksjoner, fikk igjen fått en viktig påminnelse om hvor unike vi alle er - når vi våger å være oss selv.

Dette gjelder enten vi er sammen med 5, 15, 500 eller 1.000 personer. Dette er like relevant for alle uansett bransje eller yrke.

Neste gang du er på en konferanse eller søker drømmejobben, og føler at det er alt for mange som tilsynelatende har akkurat samme posisjon som deg, så husk at det finnes bare en i hele verden som er som deg. Vær deg selv og du du er allerede helt unik!

Gratislink til boken: Vær Unik. Hvordan styrke din personlig merkevare.

Lykke til med å tydeliggjøre og bygge din personlige merkevare! Ønsker du mer hjelp til å tydeliggjøre og styrke hva som er din unikhet, så er du hjertelig velkommen til å ta kontakt. 

PS! Jeg tilbyr også workshops om dette temaet, så sjekk om jeg har en workshop i nærheten av deg her